Oldalak

Ember vagy!

Lehet megosztó leszek, lehet, hogy provokáló, ezt így az elején le szeretném szögezni. Ezt még azelőtt leírtam, mint bármi mást. Pedig éppen az ellenkezőjét szeretném elérni.

A múlt héten találtam egy videót a Horthy szobor avatásáról. Annyi aktualitása van az egésznek, hogy most néztem meg. Az egyik oldalról katonai egyenruhában éljeneznek, a másik oldalról pedig sárga csillaggal fújjolnak. Hogy hol állok én? Itthon ülök. Egyik oldalhoz sem tartozok, csak kívülről szemlélem az egészet. Nyílik a kis tudatom a világ dolgai felé. Aztán vissza is bújik a megszokott barlangjába mert rossz neki odakinn!

Nagyon kevés lehetett a helyszínen az az ember, aki találkozhatott Horthy-val, mégis mindenki aki ott volt valamelyik oldalhoz tartozott. Nagyapáink emlékeit, és eszméit örököltük meg vele kapcsolatban. Ha valamelyik felmenőmet elhurcoltál volna Horthy idejében, akkor biztos ellentüntető lennék, ha pedig alatta szolgált, és épségben hazatért, akkor dagadó mellkassal emlékeznék meg. Egy eszméhez való tartozást vagy öröklünk, vagy valamilyen ok kiváltja. Ellenben ha egy emberről mindenféle eszmét lecsupaszítunk, akkor marad önmaga, saját gondolataival, ötleteivel, és élet igenlésével. Mindenki! A zsidó is! A fasiszta is!

Értékes ember szerintem az, aki leül ezzel is, és azzal is beszélgetni, legyen az bármilyen két szemben álló fél. Mindenki önző, ebben is azzá kellene válnunk! Minden tudást magunknak akarni. Tanulni a jobb oldaltól, a bal oldaltól, a hívőtől, és az ateistától, és még sorolhatnám. Mindenkiben egyénileg, és csoportosan is azt keresni, hogy mi az amit hozzá tud adni az egészhez, és nem azt nézni, hogy mit vesz ki belőle. Ezzel szemben csak ujjal mutogatunk, hogy ez miatt az van, az miatt meg ez. Ez az egész csak újabb mutogatást szül. A gond csupán annyi, hogy a következőben már ökölbe szorított kézzel. Aztán meg…

Mindenki egy kis csapatban játszik, hiszen a föld nagy része nem fehér, de nem is színes bőrű, egy nagy része nem gazdag, és egy másik nagy része pedig nem szegény. De a szerzett jogokat, eszméket, tanult vagy felvett dolgokat, vagyont, mindent lecsupaszítva a földön élő emberek összessége EMBER. Nincs eszme nélküli ember, mindenkinek van egy kis térképe a világ megismeréséhez, azonban a legbölcsebbek azok, akik elmerik hagyni az utat, új utakat fedeznek fel, és a célegyenesben elmondhatják, hogy minden elágazás újabb tapasztalatokkal gazdagította az embert.

Mit sem érne ez az egész az aktualitás nélkül. Itt van ez a meleg felvonulás. Amennyiben ugyan úgy tiszteletben tartják a nézeteimet, ahogy én is az övéket, akkor leülök velük beszélgetni, és megpróbálom kideríteni, hogy miért jó ez a társadalomnak, és mit lehet tőlük tanulni. Ez a parádé viszont semmire sem jó, hiszen éppen ezek a dolgok nem derülnek ki. Ennyi erővel én is tüntethetek, mert az aranyos, okos, szép szemű és félrecsapott hajú lányokat szeretem! Az is csak nekem jó, nem pedig a társadalomnak!