Oldalak

MAGAS

Légy szíves – igazából ez még csak az első slammem –
ne támasszatok magas követelményeket velem szemben

Előre leszögezem 198 cm
– Magas vagyok – sokáig azt hittem, hogy ez egy átok,
De most már tudom, sokan szenvednek ebben a kórban
Néha beszóltok, de én nem haragszom rátok,
Vegyük hát a „frappáns” megjegyzéseket sorba:
Igen, jó itt fenn a levegő, csak sok itt a repülő,
a zsiráfokat megetettem, lámpaoszlop nem vagyok
colos, lóbaszó, világító torony – valami újat mondjatok!
Ha megleptek én ígérem nevetek – persze –
Veletek gyerekek, nem rajtatok! Vagy fölöttetek…
Hiszen nekem egyhelyben is tériszonyom van!
A magasságtól nem félek csak attól, hogy leesek,
de a medencébe leér a lábam, a képekről meg lemarad a fejem.
Sok helyre lábujjhegyre állás nélkül belesek,
de már oviban se találtam a helyem– rövid volt az ágy –
„De magas!” – ezt hallom a bulikban általában,
de koncertre járni szeretek, mert ott mindent látok,
igaz nem áll mögöttem senki „V” formában
És ha magasabb jön – mert van ilyen – akkor én is anyázok.
Szeretem a bérházakat ahol nagy a belmagasság, magas a plafon
És brit tudósok bebizonyították, hogy a magasak korábban halnak,
Tehetek róla hogy minden brit tudós alacsony?
A picik azzal védekeznek, hogy a jóból keveset osztanak. De a családom előre lát,
én is kicsike voltam, de tudták, hogy jól sikerültem, és egyből kértek repetát…
Sok haverom örömmel nézi, hogy kemény fejű vagyok.
Az ajtófélfán edzett férfi. Erre mi a válaszod? – Jújj ez fájhatott!
Elsőként tudom meg, ha esik,
és egy lefejezett embernél, pont egy fejjel magasabb vagyok,
s még neked a fejed búbja is érzi,
Én simán csak csípőből hárítom a talaj menti fagyot.
Hallod, te kosarazol? Nem vagy valami alacsony...
Nem láttad a labdaérzékemet – de a magas labdákat lecsapom­ –
Szóval elmondhatom, idefenn is mindent hallok, csak szelesebben.
Beírtam a keresőbe, hogy „magas”, 7 cikket dobott fel a vérnyomásra,
Egy cikkben pedig benne volt a Tátra,
– azaz a vérnyomás magas fölénnyel győzött!
Van magas magánhangzó, rosttartalom, magas sarkú lábbeli,
magas adó, – alacsony életszínvonal – és magas torony a bábeli.
Magas hangú, magas rangú, magas láz, magas ház és sör, magas áron,
emlékszel milyet buliztunk a Magashegyi Underground-on. 

– ott se látott tőlem senki...