Oldalak

SIKERKÖTET 2. RÉS


Az első részt itt olvashatod.

Csapjunk egyből a közepébe, hiszen a hozzávalók listája ismert. Vegyük szemügyre, az első részben említett titkos összetevőt, a szexualitást. Nincs jobban befolyásolható ember a vágyakozó embernél, akármi is legyen a vágya. Egy fiatal számára a párkeresés, azaz a megfelelő pár megtalálása a vágy fő tárgya.

A gépet, ami az egészből egy tinilány, vagy akár egy felnőtt nő számára sikerkönyvet készít, éppen ez a már nem is annyira titkos összetevő hajtja. Ez az adalék belekerül a tésztába, azonban a cukormáz tükrözi vissza csak igazán. A belső érték elveszik a csomagolás mögött. Ez a mondat sajnos nem csak egy sikerkönyvre igaz, a legtöbb esetben sajnos az emberekre is.

Az első, és egyben legfontosabb reklám, mások tapasztalata. Megnyerőbb az óriásplakátoknál, de a legnevesebb kritikusok véleményénél is, az ismerőseink véleménye. Ha egy jó ismerős ajánlja, akkor jó, de ha mindenki ezt ajánlja, még jobb. Az olvasóközönséget tekintve az ilyen propagandával nincsen gond.

Ezek a sikerkötetek már-már márkanevek. És egy kis kitérőként ugyan, de nézzük meg azt, hogy hogyan választunk márkát. Fontos az, hogy mindig beszerezhető legyen, azaz elérhető. Mindig, és minden körülmények közt helyt álljon, tehát megbízható. Ne feledkezzünk meg a külsőről sem, végig tudjuk sétálni benne az utcán, számít a küllem is. Megbízhatóság, elérhetőség, küllem. Ha minden igaz, barátot is ezek alapján választ az ember.

A kis elkanyarodás után vessünk egy pillantást a fizetett reklámokra is. A célközönség tábora tisztán behatárolható, és ezt a reklámkészítők tudják. Lányok fogják olvasni, fiatalok, akiknek bálványok kellenek. Erre kell kiélezni a reklámokat.

Egy író hosszú órák alatt megír egy könyvet. Lehet remek történet, precíz kivitelezés, olvasmányosság. A mai világban ezek a dolgok már-már eltörpülnek a reklám gépezetben. Sikerkönyv, készül belőle egy filmadaptáció, és mellette rengeteg hirdetés. A férfi főszereplő félmeztelen ábrázolása a plakátokon, vagy a filmben, csupán a készítők szüleménye, nem az íróé. Sok esetben az író egy szűk rétegnek szánja a könyvet, azonban a gépezet olyan módon kiforgatja a dolgokat a haszonszerzés reményében, hogy annak már csak váza az alap történet.

Vajon meghatározhatja-e több ezer fiatal férfi ideálját egy könyv mögé bujtatott ipar? Vajon tényleg mindenkinek ezek a bálványok kellenek? Vajon tényleg elsétálhatunk az igazi mellett, míg ezeket a generált képeket hajkurásszuk?

Úgy gondolom lesz harmadik rész is….